eBankNet
Logo
Przed zalogowaniem
  • Sprawdź czy używasz szyfrowanego połączenia
    1. Czy adres rozpoczyna się od "https://" ?
    2. Czy w oknie przeglądarki widoczna jest ikona kłódki oznaczająca połączenie szyfrowane?
  • Zweryfikuj certyfikat strony (np. klikając na kłódce)
    1. Czy certyfikat został wystawiony dla właściwej domeny (adresu)
    2. Czy certyfikat jest ważny?
  • Film na temat bezpieczeństwa kliknij tutaj
Bezpieczeństwo
  • Chroń swoje hasła!
  • Nie udostępniaj nikomu haseł jednorazowych;
  • Nie odpowiadaj na e-maile zachęcające do ujawnienia danych i haseł;
  • Podawaj hasła wyłącznie aby autoryzować transakcję;
  • Nie podawaj haseł na stronie bez certyfikatu;
  • Zanim podasz hasło - sprawdź certyfikat strony;
  • Zawsze aktualizuj oprogramowanie antywirusowe i systemowe
  • Więcej na temat bezpieczeństwa kliknij tutaj
Szanowni klienci

Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banków!

W ostatnim czasie  zostały  zidentyfikowane próby podszywania się przez oszustów pod pracowników  Banków. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na telefonie klienta może wyświetlić się nawet numer Infolinii  Banku BPS S.A. zrzeszającego banki spółdzielcze.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Pamiętaj:

  • Pracownicy Banku ani pracownicy Infolinii Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
  • Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
  • Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
  • Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Infolinią Banku lub Twoim opiekunem w Oddziale. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
  • Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem prowadzącym Twój rachunek. 
  • Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki

Dzień dobry,

w przedświątecznej gorączce łatwo ulegamy emocjom. Pamiętaj o bezpieczeństwie i zachowaj spokój na zakupach online.

Prosimy o zachowanie czujności i szczególną uwagę gdy:

  • Trafiają się wyjątkowe okazje - jeśli oferta wydaje się zbyt dobra, by była prawdziwa, może okazać się oszustwem
  • Dostajecie Państwo SMS o dopłacie do paczki - jeśli przychodzi wiadomość o dopłacie do przesyłki, nie należy klikać w link ale skontaktować się z firmą kurierską
  • Zagrożone jest bezpieczeństwo danych Użytkownika karty - nie wolno udostępniać danych, gdy nie mamy pewności czy to bezpieczne
  • Otrzymujemy prośbę o kod BLIK, nigdy nie podajemy go, gdy ktoś o to prosi - np. przez komunikator lub w mediach społecznościowych,
  • Do otrzymanej wiadomości dołączony jest link, w którym musimy podać swoje dane, aby np. otrzymać produkt lub pieniądze,
  • Do wiadomości dołączony jest plik z instrukcją jak odebrać pieniądze/przedmiot,
  • Już w pierwszych wiadomościach dostajemy prośbę o podanie adresu mailowego lub numeru telefonu, aby przekierować rozmowę poza czat OLX lub podobne portale sprzedażowe
  • Przykładowe metody stosowane przez oszustów pokazujemy tutaj oraz tutaj

Życzymy bezpiecznych świątecznych zakupów!

Pozdrawiamy,

Zespół Nadwiślańskiego Banku Spółdzielczego w Solcu-Zdroju

WAŻNE! ZMIANA METOD SZYFROWANIA!

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować o planowanych zmianach w metodach szyfrowania.
W niedługim czasie zostaną wyłączone symetryczne metody szyfrowania. Skutkować to będzie, brakiem możliwości zalogowania się do systemów bankowości elektronicznej z niewspieranych systemów operacyjnych (np Windows 7, Windows 8) oraz niewspieranych przeglądarek internetowych (np Internet Explorer, przestarzałe wersje Firefox, Chrome, itp).

W trosce o bezpieczeństwo zmiany te będą skutkować zablokowaniem systemów wykorzystywanych przez Państwa.

W celu uniknięcia nieporozumień prosimy o sprawdzenie Państwa systemów operacyjnych.


Z poważaniem
Nadwiślański Bank Spółdzielczy w Solcu-Zdroju